Jumaat, 6 September 2013

RAHSIA ZIKIR




بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًَا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ


“Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu (sempurna imannya) ialah mereka yang apabila disebut nama Allah S.W.T.(dan sifat-sifatNya) gementarlah hati mereka, dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya, menjadikan mereka bertambah iman, dan kepada Tuhan mereka jualah mereka berserah” ( surah al-Anfal,ayat 2.)

Zikrullah (mengingat Allah) merupakan amalan yang sangat agung. Ia merupakan sebab diturunkannya berbagai nikmat, Penolak segala bala’ dan musibah. 

Zikir juga merupakan sebab kuatnya hati dan penyejuk hati manusia.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah harta-hartamu dan anak-anakmu melalaikan kamu dari mengingat Allah. Barangsiapa yang membuat demikian maka mereka itulah orang-orang yang rugi.” (Al-Munafiqun: 9)

Amalan berzikir ini mempunyai manfaat yang sangat besar. Baik dalam kehidupan duniawi maupun ukhrawi. 

Allah Swt menggolongkan orang-orang yang lalai dalam mengingat-Nya sebagai kelompok yang rugi.

ZIkir mempunyai getaran tenaga rohani yang mempunyai cahaya yang sangat hebat dari alam Lahut. Getaran tenaga rohani dari zikir akan menyucikan segala kekotoran pada qalbi sehingga akan terkeluar cahaya alam lahut yang tertutup selama ini di sebabkan kekotoran nya. 

Cahaya ini akan bersinar dan meningkatkan frekuensi cahaya pada qalbi dan seterusnya mengeluarkan segala tenaga yang rendah pada jiwa nya [mazmumah] Ia akan bergerak menguatkan ruh sultani iaitu cahaya akal sehingga akalnya mempunyai daya ketahanan yang kuat, berfikiran tajam dan kreatif. 

Getaran cahaya yang tinggi ini juga akan menguatkan ruh jasmani atau TENAGA DALAM yang bergerak aktif dalam tubuh nya. Gelombang inilah yang mengawal segala fungsi dan organ dalam tubuh manusia. Apabila tenaga ini terganggu atau lemah, maka ia akan mendedahkan sesaorang kepada pelbagai penyakit.

Tenaga dalam badan ini juga mewujudkan medan magnetik yang juga di sebut AURA. Ia mengeliling seluruh tubuh dan menjadi benteng pertahanan diri seseorang yang dapat mengesan semua gelombang di sekeliling nya samada negetif atau positif.

Semakin kuat tenaga dan tebal lapisam AURA dalam tubuh, maka akan semakin kuatlah medan magnet atau benteng diri sebagai Perisai Tubuh.

1 ulasan:

  1. How to buy titanium trim at the mall in Las Vegas - TiN
    How to buy titanium trim at price of titanium the mall in titanium (iv) oxide Las Vegas - TiN. Find helpful customer reviews dewalt titanium drill bit set and ford edge titanium review ratings for Titanium trim at the ford escape titanium for sale Las Vegas Mall in Las Vegas.

    BalasPadam